FUJI-TIP 18 (bracketing)

Bracketing je funkce při které se stupňovitě mění jedna vybraná hodnota fotoaparátu. U Fujifilmu to znamená, že jedním zmáčknutím spouště můžete udělat až 9 snímků (24 Mpix) / 3 snímky (16Mpix). 

vinson-images-fujifilm-fuji-gfx-medium-format-review-lean-header

Jaký bracketing Fuji nabízí? 

Expoziční bracketing, ISO bracketing, Bracketing simulace filmu, Bracketing vyvážení bílé, Focus bracketing (GFX, X-H1, X-T2)

Nejpoužívanější bracketingem je bezesporu ten expoziční, kterému lze přiřadit až 9 snímků a jednotlivý rozsah kroků (až 3EV). Expoziční bracketing se používá při focení krajiny. Následným spojením třech a více snímků v post procesu vzniká snímek s vysokým dynamickým rozsahem. Fuji nabízí buď dělat kroky +-, které se pohybují kolem výchozí hodnoty nebo kroky pouze - nebo +. 

Příklad

Výchozí nastavení fotoaparátu: 1/250s, f11, ISO 200, expoziční bracketing +-1EV, 3 snímky. Fotoaparát udělá tři snímky:

  1. 1/250s, f11, ISO 200
  2. 1/500s, f11, ISO 200 (-1EV)
  3. 1/60s, f11, ISO 200 (+1EV)

ISO bracketing je možný ve třech krocích a funguje obdobně jako expoziční bracketing. Jediné co se mění je hladina hodnoty ISO. Bracketing simulace filmu uživateli umožní uložit na SD kartu tři snímky s různou simulací filmu. Takže například jeden JPG standard, jeden Classic Chrome a jeden Across. Focus bracketing nabízí možnost vyfotit jednu scénu s různým proostřením - výsledkem je ostrý snímek od nejkratší zaostřovací vzdálenosti po nekonečno (složení probíhá opět až v post procesu).  

NÁŠ TIP

Vyzkoušejte si focení pomcí bracketingu. Nastavit si ho můžete MENU - FOTOAPARÁT - NASTAVENÍ ZPŮSOBU SNÍMÁNÍ - NASTAVENÍ BKT

PAVEL VÁVRA