FUJI-TIP 2 (manuální objektivy)

S fotoaparáty Fujifilm není problém používat manuální objektivy. Pokud máte vhodnou redukci, tak můžete zredukovat například Leica M objektivy, Nikon, Canon, M42 (bavíme se pouze o manuálních objektivech s clonovým kroužkem). 

Tyto objektivy nemají žádné kontakty a nepřenáší tedy žádná data do fotoaparátu. I přes to dokáží fotoaparáty dopočítávat čas a iso. To znamená, že můžete fotoaparát používat v poloautomatickém režimu A (Av) nebo-li priorita clony. 

main

Při prvním nasazení manuálního objektivu na Fujifilm vám fotoaparát neudělá snímek, protože je potřeba zapnout funkci, které nese název "snímání bez objektivu". 

NÁŠ TIP

Chcete-li používat stará skla s redukcí nebo manuální objektivy s X bajonetem (Samyang, Laowa, Kamlan apod.) tak si zapněte funkci "snímání bez objektivu" - tuto funkci už nemusíte vypínat. 

V menu ji najdete: 

24Mpix = MENU - KLÍČ - NASTAVENÍ TLAČÍTEK A KRUHOVÝCH VOLIČŮ - SNÍMÁNÍ BEZ OBJEKTIVU

16Mpix = MENU - FOTOAPARÁT 3 - SNÍMÁNÍ BEZ OBJEKTIVU

PAVEL VÁVRA