FUJI-TIP 12 (kompenzace expozice, C)

Kompenzace expozice je funkce, která vám umožňuje měnit naměřenou expozici fotoaparátu. Pokud fotíte například na prioritu clony a nevyhovuje vám expozice snímku, tak můžete zcela jednoduše otočením voliče kompenzace expozice snímek zesvětlit/ztmavit až v rozsahu 3EV (tři expoziční kroky). U modelů s 24 Mpix to lze až v rozsahu 5EV při nastavení voliče na C (viz níže).

Fuji-X-T20-Exposure-Compensation

Příklad:

Fotíte na prioritu clony a naměřené hodnoty jsou 1/60s, f2.8 a ISO 200. Vám se ovšem zdá snímek příliš světlý. Otočením voliče kompenzace expozice do polohy -1 uravíte nastavení na 1/125s, f2.8 a ISO 200 získáte tak snímek který je o jeden expoziční krok tmavší. 

24 Mpix = kompenzace expozice C

Modely se senzorem X-Trans II (24 Mpix) mají na mechanickém voliči kompenzace expozice hodnotu "C", jakmile otočíte volič do této polohy, tak můžete kompenzovat expozici v rozsahu +/- 5EV, ale už ne horním voličem, ale přední rolerem

NÁŠ TIP

Vyzkoušejte funkci kompenzace expozice pro usnadnění procesu fotografování. Kompenzace expozice funguje ve spolupráci s ISO AUTO o kterém jsme psali dříve. Znamená to, že i při kompenzování expozice vždy dostanete nejnižší možnou hodnotu ISO na definovaný čas závěrky. 

PAVEL VÁVRA