FUJI-TIP 6 (proč mi nejde blesk?)

Není vyjímkou, že narazíte na nemožnost používat blesk a je jedno jestli je umístěn v sáňkách fotoaparátu nebo se ho snažíte odpálit odpalovačem. Při aktivací Quick menu se volba nastavení blesku tváří jako nedostupná. Pokud jste poprvé v ateliéru a nebo chcete používat blesky v terénu, tak vás to může slušně potrápit - pokud ovšem nevíte kam sáhnout. 

godox-tt350f-review-lead

Proč se tak děje? 

Funkce odpalování blesku se přímo vylučuje s některými funkcemi, které Fujifilm nabízí. Máte-li je aktivní, tak vám blesk nebude vůbec fungovat. 

Jaké funkce vylučují blesk z chodu? 

16 Mpix = nejčastější příčinou je zapnutá funkce "tichý režim" nebo elektronická závěrka (při zapnuté el. závěrce není možné synchronizovat blesk). Dále zapnutá funkce panorama. Tichý režím naleznete MENU - KLÍČ 1 - TICHÝ REŽIM 

24 Mpix = nejčastější příčinnou je zapnutá elektronická závěrka nebo panorama 

NÁŠ TIP

Vždy si v klidu před focením s blesky zkontrolujte své nastavení fotoaparátu a funkčnost blesku popřípadě odpalovače. Pokud se zdá, že je vše v pořádku, ale blesky stále nefungují, tak je v terénu snazší vyresetovat fotoaparát, protože při součinnosti několika funkcí se problém poměrně těžce hledá.

Pokud hledáte intuitivní řešení blesků, které 100% pracují s Fujifilmem, tak se můžete zaměřit na produkty GODOX a NISSIN. 

PAVEL VÁVRA